BU SAYFADAKİ FORMLAR AVRUPA BİRLİĞİ ÜLKELERİNE GERÇEKLEŞTİRİLECEK DEĞİŞİMLER İÇİN KULLANILMAZ.
AVRUPA BİRLİĞİ ÜLKELERİ İÇİN LÜTFEN SİTEMİZİN KA-131 BÖLÜMLERİNİ İNCELEYİNİZ.
GİTMEDEN ÖNCE HAZIRLANMASI GEREKEN EVRAKLAR |
FAALİYET BOYUNCA HAZIRLANMASI GEREKEN EVRAKLAR (faaliyet detaylarında değişiklik varsa) |
FAALİYETİN SONUNDA HAZIRLANMASI GEREKEN EVRAKLAR |
Doldurulması gereken belgelerin üzerine tıklayarak indirebilrsiniz. Belgelerin en güncel hallerini yalnızca sitemizden temin ediniz. |
||
Gidiş Denetim Formu | Denetim Formu | Dönüş Denetim Formu |
Transkript (Not Döküm Belgesi) | Uzatma Belgesi | Transkript |
Yabancı Dil Belgesi | Öğrenim Anlaşması | Katılım Sertifikası |
Kabul Mektubu (Davet Yazısı) | İntibak A Formu | İntibak B Formu |
İntibak A Formu | Yönetim Kurul Kararı | Yönetim Kurul Kararı |
Yönetim Kurul Kararı | Hibe Sözleşmesi | Seyahat Belgeleri |
Öğrenim Anlaşması (Learning Agreement) | Çevrimiçi Anket | |
Öğrenci Beyannamesi | ||
Teyit Belgesi | ||
Pasaport ve (varsa) Vize Fotokopisi | ||
Açtırdığınız Euro Hesabına Ait Hesap Cüzdanının Fotokopisi | ||
Genel Sağlık Sigortası | ||
Hibe Sözleşmesi | ||
Vekaletname (işlemlerinizi yürütmek için bir vekil atadığınız durumlarda) |
TESLİM EDİLMESİ GEREKEN EVRAKLARLA İLGİLİ DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN HUSUSLAR
1. Kağıtsız Erasmus+ Projesi kapsamında 2019-2020 akademik yılından itibaren, hak kazanılan faaliyetin gerçekleşmesi için gereken formlar ve evraklar tarafımıza online sistemimiz ytuerasmus.yildiz.edu.tr üzerinden iletilecektir.
"ONLINE EVRAK TESLİM KILAVUZU"NA BURADAN ULAŞABİLİRSİNİZ.
2. Gitmeden,faaliyet devam ederken ve faaliyet sonrası için kullanılacak "Denetim Formu" belgeleri sizlere belge hazırlarken kolaylık sağlaması açısından sitemize yüklenmiştir. Online belge yükleme sırasında bu form sisteme yüklenmeyecektir.
3. Yabancı dil belgesine dair bilgilere buradan ulaşabilirsiniz.
4. Tarafımıza teslim edilecek üzerinde tarih bulunan tüm evraklarınızı misafir öğrenci olarak öğrenim göreceğiniz okuldan almış olduğunuz kabul mektubuna göre düzenleyiniz.
5. KA-171 Öğrenim Faaliyetinden yararlanmaya hak kazanan Lisans Öğrencileri için İntibak A Formuna buradan, Lisansüstü Ders İntibak A Formuna buradan, Lisansüstü Tez İntibak A Formuna buradan ulaşabilirsiniz.
6. İntibak A formunuz ile birlikte Yönetim Kurul Kararınız EBYS sistemi üzerinden bölümünüz/fakülteniz tarafından Erasmus+ Program Birimine iletilecektir. Erasmus+ Program Birimi bu belgeyi online sisteme yükleyecektir. Bu iki belgenizi online sistemden yükleme sorumluluğu diğer belgelerin aksine size ait değildir.
7. Öğrenim Anlaşması (Learning Agreement) doldurma kılavuzuna buradan ulaşabilirsiniz.
8. Öğrenim Anlaşması (Learning Agreement) belgenizi faaliyetinize başladıktan sonra herhangi bir değişiklik (tarih,ders vb.) söz konusu olduğunda yeniden düzenlemeli ve ilk defa düzenlediğiniz belgede yaptığınız gibi tüm taraflardan imza-onay alarak tarafımıza ulaştırmalısınız.
9. Teyit Belgesi (Confirmation Form) belgenizi faaliyetinize başladıktan sonra herhangi bir değişiklik (tarih) söz konusu olduğunda yeniden düzenlemeli ve ilk defa düzenlediğiniz belgede yaptığınız gibi Erasmus+ Program Biriminden imza-onay almalısınız. İhtiyaç halinde değişiklikleri düzenleyip tarafımıza imza için maile ek olarak atınız.
10. Euro hesabı İstanbul'da bulunan bir T.C. Ziraat Bankası şubesinden açılmalıdır.
11.Genel Sağlık Sigortası - Yıldız Teknik Üniversitesi öğrenciye, sağlık sigortası bulundurması/yaptırması gerektiğini bildirmekle yükümlüdür. Ek olarak bazı Konsolosluklar da vize başvurusu sırasında Seyahat-Sağlık Sigortası talep edebilmektedir.
İstenen sağlık sigortası seyahat sağlık sigortası değildir! Seyahat sağlık sigortası gittiğiniz ülkede sağlık masraflarınızı karşılamaz.
Zorunlu sağlık sigortasını iki şekilde yaptırabilirsiniz.
- 1) SGK anlaşmalı ülkeler ve sağlık sigortası:
-
Türkiye'nin bazı ülkelerle Sosyal Güvenlik Anlaşması bulunmaktadır. SGK anlaşmalarının içerikleri her ülke için farklı olabilmektedir. Sağlık sigortasını da kapsayan anlaşmalı ülkelerde, Türkiye'de çalışan ya da emekli anne babaların vesayetinde olan çocuklar, eğitim için bulundukları sürede de SGK haklarında bir kesinti olmaksızın gittikleri ülkede sağlık sigortasından yararlanabilmetedirler. Öğrencinin bu hakkından yararlanabilmesi için SGK’dan her ülke için farklı bir kodu olan bir belge alması gerekmektedir. SGK anlaşması olan ülkeler listesi için tıklayınız.(Bu listedeki ülkelerle yapılmış SGK anlaşmalarının sağlık sigortasını kapsayıp kapsamadığını SGK'ya başvurarak öğrenebilirsiniz).
Sağlık sigortasından yararlanmak için izlemeniz gereken prosedürü lütfen bağlı bulunduğunuz SGK şubesinden öğreniniz. Gittiğiniz ülke konsoloslukları da talep ettikleri belge konusunda size bilgi verebilmektedirler.
-
2) Özel Sağlık Sigortası
-
Gittiğiniz ülke için SGK anlaşması bulunmuyorsa, kalacağınız sürenin tümünü kapsayan ve yurtdışında da sağlık giderlerinizi karşılayacak sağlık sigortası yaptırmak durumundasınız.
-
Yaptırdığınız sigorta poliçenizin;
- -Yurt Dışı Eğitim Sağlık Sigortası olduğunu,
- -Ayakta ve yatarak tüm tedavileri karşıladığını,
- -Yurt dışındaki tüm eğitim sürenizi kapsadığını belirten ibareleri taşıdığından emin olunuz. Aksi takdirde sigorta poliçeniz kabul edilmeyecektir.
12.Hibe Sözleşmesi Erasmus+ Program Birimi ve faaliyete hak kazanan öğrenci tarafından karşılıklı imzalanır. Hibe Sözleşmesi tüm evraklar sisteme yüklendikten ve Erasmus+ Program Biriminden onay alındıktan sonra imzalanacaktır. İntibak A ve Yönetim Kurul Kararınınız dahil tüm evraklarınız başarılı bir şekilde tamamlandıktan sonra hibe sözleşmenizi imzalamak üzere Erasmus+ Program Birimine davet edilirsiniz. Davetler mail yoluyla iletilecektir.
13. Hibe Sözleşmenizi imzaladıktan sonra Öğrenim Faaliyetinize başlamadan önce gidiş tarihlerinizde herhangi bir değişklik olduğu taktirde icm@yildiz.edu.tr adresine mail atarak, bilgilendirme yapınız. Yeni tarih aralığında hibe sözleşmeniz yeniden düzenlenecektir.
14. Dönmeden önce misafir olduğunuz kurumdan imzalamalarını rica edeceğiniz "Katılım Sertifikası"nı buradan indirebilirsiniz. Katılım Sertifikasında öğrenim faaliyetini gerçekleştirdiğiniz tarihler AÇIKÇA VE GERÇEĞİNE UYGUN bir şekilde belirtilmelidir.
14. KA-107 Öğrenim Faaliyetinden yararlanıp geri dönen Lisans Öğrencileri için İntibak B Formuna buradan, Lisansüstü Ders İntibak B Formuna buradan, Lisansüstü Tez İntibak B Formuna buradan ulaşabilirsiniz.
17. İntibak B formunuzla ile birlikte Yönetim Kurul Kararınız EBYS sistemi üzerinden bölümünüz tarafından Erasmus+ Program Birimine iletilecektir. Erasmus+ Program Birimi bu belgeyi online sisteme yükleyecektir. Bu iki belgenizi online sistemden yükleme sorumluluğu diğer belgelerin aksine size ait değildir.
18. Seyahat Belgeleri; uçuş kartlarını ve pasaport sayfalarının fotokopilerini içerir. Seyahatiniz için kullandığınız uçuş kartlarının taranmış hallerini sisteme yüklemeniz gerekmektedir. Pasaportunuzun kimlik bilgilerinin olduğu sayfalarını (varsa vize sayfaları dahil) ve mühürlü sayfaları online sistemde "Dönüş İçin Yüklenmesi Gereken Belgeler" kısmına yüklemeniz gerekmektedir.
19. Geri döndükten sonra tamamlanması gereken diğer bir önemli adım çevrimiçi doldurmanız gereken ankettir. Döndükten sonra online sisteme yüklediğiniz diğer belgeler Erasmus+ Program Birimi tarafından onaylandıktan hemen sonra yine Erasmus+ Program Birimi tarafından size online online anket yönlendirilecektir. Anket tarafınıza sistemde diğer belgeleriniz onaylandığı günü takiben bir hafta içerisinde gelmelidir. Anket ilk başvuruda sistemden tarafımıza iletmiş olduğunuz e-posta adresinize yönlendirilir. Anketiniz belirtilen sürede tarafınıza iletilmez ise lütfen icm@yildiz.edu.tr mailine durumu bildiren bir mail atınız.
20.Çevrimiçi anketi e-postanıza yönlendirilen linke tıklayarak tamamlamanız yeterlidir. Tamamladıktan sonra çıktısını alarak bizlere iletmenize gerek yoktur. Çevrimiçi anketi doldurmanız geri kalan %20 hibe ödemenizin ÖN KOŞULUDUR. Ayrıca sizler tarafından tamamlanan anketler tüm Erasmus süreçlerinin verimliliğini takip edebilmek adına başta Erasmus+ Program Birimi olarak üzere üniversitemiz için oldukça önemlidir. Tamamlamak konusunda gösterdiğiniz özen için teşekkür ederiz.
Erasmus+ programında görevli olan akademik personelin ders programları ve akademik yükümlülükleri sebebiyle imza ve mühür işleri evrağınızı teslim ettiğiniz aynı gün içerisinde tamamlanamayabilir.İmza ve mühür işlemlerinizi Erasmus+ program biriminde tamamlamanız ise maksimum 5(beş) gün sürer.Bu nedenle işlemlerinizini son ana bırakmamanız mağduriyet yaşamamanız açısından önemle rica olunur.
Vize, pasaport ve sigorta işlemlerini yapmak öğrencinin sorumluluğundadır.Bu konulardaki işlemlerinizle ilgili bilgileri güvenirliliği yüksek olan konsolosluk, kurum web sayfaları gibi yerlerden temin etmenizi tavsiye ederiz.
HİBE SÖZLEŞMENİZİN HAZIRLANIP HİBENİZİN ZAMANINDA HESABINIZA AKTARILABİLMESİ İÇİN LÜTFEN EVRAKLARINIZI FAALİYETİNİZDEN EN GEÇ 20 GÜN ÖNCESİNE KADAR TAMAMLAYINIZ.