BAŞVURU ÖNCESİ |
||
Ne? |
Ne zaman? Nasıl? |
Detaylı bilgi |
Kimler başvurabilir? |
YTÜ'deki örgün eğitim kademelerinin herhangi birinde birinde kayıtlı tüm öğrenciler (yabancı dil hazırlık sınıfı ve bilimsel hazırlık sınıfı öğrencileri başvuru yapamaz) Başvurular yılda bir kez, genellikle güz döneminde ve bir sonraki akademik yıl için çevrimiçi alınır. |
|
Dil yeterliliği |
Başvuru planı yapıldığında, öğrenciler gitmek istedikleri kurumların dil koşullarını inceler. |
|
Gidilebilecek üniversiteler |
Üniversite tercihinden önce, kurumlar arası anlaşmalar öğrenciler tarafından incelenir. |
Anlaşmalar |
Hibe desteği |
Öğrenciler yurt dışına çıkmadan önce ve online evrak teslimi yaptıktan sonra, hibe ödemeleri yapılır. |
Hibe |
Bilgilendirme toplantısı |
Başvurular başlamadan önce, Erasmus Ofisi tarafından bir toplantı düzenlenir. |
Toplantının yapılacağı tarih, saat ve yer bilgileri için: Bilgilendirme toplantıları |
BAŞVURU SÜRECİ |
||
Ne? |
Ne zaman? Nasıl? |
Detaylı bilgi |
Online başvuru |
Yılda bir kez, Erasmus takviminde belirtilen tarihlerde online başvurular alınır. |
İlgili akademik yıla ait güncel başvuru linkleri ve kriterleri için bakınız: |
YTÜ yabancı dil sınavı |
Yılda bir kez, Erasmus takviminde belirtilen tarihlerde Erasmus Ofisi yabancı dil sınavı düzenler. |
Dil sınavı ve geçerli sınav tipleri için bakınız: |
Üniversite tercihi/yerleştirme |
Başarı puanları ilan edildikten sonra, Erasmus takviminde belirtilen tarihlerde öğrenciler bölüm koordinatörlerinin belirledikleri şekilde üniversite tercihi yaparlar. Erasmus takviminde belirtilen tarihlerde yerleştirme listeleri https://erasmus.yildiz.edu.tr/ adresinde ilan edilir. |
Başarı puanları, tercih ve yerleştirme |
Üniversite/dönem değişikliği |
Her öğrenci sadece bir kez Erasmus takviminde belirtilen tarihlerde üniversite ve dönem değişikliği yapabilir. |
Değişiklik ve feragat |
Hakkından vazgeçme (feragat) |
Erasmus takviminde belirtilen tarihlere uyarak öğrenciler haklarından vazgeçebilir. Vazgeçilen haklar bir sonraki döneme/yıla devredilemez. |
Değişiklik ve feragat |
FAALİYET ÖNCESİ |
||
Ne? |
Ne zaman? Nasıl? |
Detaylı bilgi |
Oryantasyon |
Erasmus Ofisi tarafından, Erasmus takviminde belirtilen tarihte öğrencileri belge süreci hakkında bilgilendiren bir toplantı düzenlenir. |
Toplantının yapılacağı tarih, saat ve yer bilgileri için: Bilgilendirme toplantıları |
Aday gösterilme (nomination) |
Yerleştirme listesi ilanından sonra, bölüm koordinatörleri öğrencilerin bilgilerini, öğrencilerin gidecekleri kurumlara gönderirler. |
Nomination |
Karşı kuruma başvuru |
Kurumlar arası anlaşmalarda belirtilen tarihlerde/gidilecek kurumun belirttiği zamanda ve istediği şekilde (otomasyon sistemi, e-posta, vb), öğrenciler gidecekleri başvuru yaparlar. |
Öğrenciler, gidecekleri kurumun istedikleri bilgileri ve belgeleri ilgili kuruma kendilerine bildirilen süre zarfında sağlamakla yükümlüdür.
|
YTÜ’ye çevrimiçi belge teslimi: |
Yurt dışına çıkmadan en az 30 gün önce belgelerinizi https://ytuerasmus.yildiz.edu.tr/ adresine yüklemeniz gerekmektedir. Belgelerinizi yükledikten sonra Erasmus ofisi 15 gün içinde kontrol sağlayacaktır. |
|
1. (Öğrenim Anlaşması/ (Online)Learning Agreement (O/LA) |
Gidilecek kurumda açılacak derslerin listesini öğrenir öğrenmez, öğrenci tarafından hazırlanır. |
Learning Agreement |
2. İntibak A Formu ve Fakülte/Enstitü Yönetim Kurulu Kararı |
Learning Agreement ile aynı zamanda hazırlanır ve bölüme teslim edilir. Bölüm Erasmus Ofisine gönderir. |
İntibak ve Fakülte/Enstitü Yönetim Kurulu Kararı |
3. Kabul Belgesi (Letter of Acceptance) |
Gidilecek kurum tarafından öğrenciye aday gösterilme (nomination) ya da başvuru sonrasında verilir. |
Kabul Belgesi |
4.Teyit Belgesi (Confirmation Form) |
Kabul belgesini alan ve vize başvurusu yapacak öğrenciler, vize başvurularından en az 15 gün önce, Erasmus Ofisi’ne teyit belgesi talebinde bulunur. |
Öğrenciler yurt içi/dışı kurumlara vize, yurt, vb başvurularında destekleyici belge olarak Teyit Belgesini sunabilirler. |
5. Sağlık Sigortası |
Vize başvurusundan önce yaptırılmalıdır. Gidilecek kurum başvuru aşamasında da isteyebilir. |
Sağlık Sigortası |
6. Banka Hesap Cüzdanı Fotokopisi |
Hibeli öğrenciler için zorunludur. |
Banka Hesabı |
7. Vekaletname (zorunlu değil) |
Sizin adınıza imza ve banka işlemlerinin takibini yapmak üzere bir kişiye noter onaylı vekâletname verebilirsiniz. |
Vekaletname |
8. YTÜ Katkı Payı Dekontu (zorunlu değil) |
Sadece ikinci öğretim ve uzatmalı öğrenciler için gereklidir. |
Yurt dışında öğrenim göreceğiniz dönem/dönemler için ödemeniz gereken katkı payı dekontunu taratarak yükleyiniz. |
Vize/pasaport |
Vize başvurusu yapmadan önce pasaport çıkartmalısınız. Gideceğiniz ülkenin giriş/vize/oturma izni şartlarını öğrenmek sizin sorumluluğunuzdadır. Belge fotokopilerinin ofise teslimi zorunlu değildir. |
Vize ve Pasaport |
Hibe Sözleşmesi (hibeli, hibesiz tüm öğrenciler için) |
Çevrimiçi belge tesliminizi tamamladıktan sonra, Erasmus Ofisi 15 gün içinde belgelerinizi kontrol eder. Eksik/hatalı belge olmaması halinde hibe sözleşmeniz imzalanır ve size iletilir. |
Hibe |
OLS (Online Language Support) |
Hibe sözleşmesinin imzalanması sonrasında, öğrenciye OLS tanımlaması Erasmus Ofisi tarafından yapılır. |
OLS |
FAALİYET SIRASINDA |
||
Ne? |
Ne zaman? Nasıl? |
Detaylı bilgi |
Ders değişikliği |
Sadece gittiğiniz kurumda ekle/sil yapmanız durumunda. Dönem başladıktan sonra 4 hafta içinde Learning Agreement ve İntibak A güncellemesi yaparak. |
Learning Agreement İntibak A |
Hibe durumu güncelleme |
Hibesiz öğrenciler, faaliyet sırasında hibe almaya hak kazanabilir. Öğrencilerin hibe listesini kontrol ederek, hibe kazanmaları durumunda ofisle iletişime geçmeleri gerekir. |
Hibe |
Dönem uzatma/kısaltma |
Güz dönemi bitmeden bir ay önce, erasmus@yildiz.edu.tr adresine e-posta ile. |
Güz döneminde faaliyette olan öğrenciler, faaliyetlerini bahar dönemine hibesiz olarak uzatabilirler. Dönem uzatma/kısaltma |
Katılım sertifikası |
Faaliyetinizi tamamladıktan sonra, misafir olduğunuz kurum tarafından verilecektir. |
Katılım Sertifikası |
Transkript (gidilen kurumdan alınan) |
Faaliyetinizi tamamladıktan sonra, misafir olduğunuz kurum tarafından verilecektir. |
Transkript |
FAALİYET SONRASINDA |
||
Ne? |
Ne zaman? Nasıl? |
Detaylı bilgi |
İntibak B Formu ve Fakülte/Enstitü Yönetim Kurulu Kararı |
Misafir olunan üniversiteden |
|
YTÜ’ye online evrak teslimi |
Yurt dışından döndükten sonra 30 gün içinde belgelerinizi https://ytuerasmus.yildiz.edu.tr/ adresine yüklemeniz gerekmektedir. Belgelerinizi yükledikten sonra Erasmus ofisi 15 gün içinde kontrol sağlayacaktır. |
|
1. Katılım sertifikası |
Faaliyetinizi tamamladıktan sonra, misafir olduğunuz kurum tarafından verilecektir. |
Faaliyet başlangıç ve bitiş tarihlerinizi gösteren onaylı belge. |
2. Transkript (gidilen kurumdan alınan) |
Faaliyetinizi tamamladıktan sonra, misafir olduğunuz kurum tarafından verilecektir. |
Transkript |
3. YTÜ Transkript |
İntibak B işlemi yapıldıktan sonra öğrenciler, YTÜ’den aldıkları transkripti https://ytuerasmus.yildiz.edu.tr/ adresine yükler. |
Transkript |
OLS (Online Language Support) |
Faaliyet bitiminde
|
OLS |
Çevrimiçi anket |
Dönüş belgelerini Erasmus ofisi tarafından kontrol edildikten sonra, öğrenciler Avrupa Komisyon’undan çevrimiçi anket linki alırlar. |
Faaliyetin tamamlanması için anketin yapılması ZORUNLUDUR. Çevrimiçi Anket |
Kalan hibelerin hesaplanması ve ödenmesi |
Katılım sertifikalarındaki tarihlere ve öğrencilerin başarı durumlarına göre, öğrencilerin hibe miktarları tekrar hesaplanır. |
Hibe |